Tuesday, April 7, 2009

antara dua bukit, ada batang

menyahut seruan suruhanjaya pilihan raya (spr), saya sebagai rakyat malaysia yang baik mahu menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi.

jadi, saya bangun pagi. gosok gigi, minum kopi radix satu cawan. dan mandi. kemudian berpakaian seadanya. selepas mendapati diri amat segak lagi kacak, saya menghidupkan enjin kereta.

saya bergegas ke sekolah yang menjadi pusat pengundian untuk membuang undi yang jaraknya beribu-ribu batu. saya sendiri tidak pernah mengira berapa banyak batu digunakan untuk menurap jalan dari resort cinta sayang ke pusat mengundi itu.

sambil melangkah keluar dari kereta, saya sempat berpesan kepada beberapa pengundi yang turut mahu membuang undi di bukit selambau: "jangan buang undi merata-rata. tengok-tengok dulu sebelum buang. cintailah kebersihan"

setiba di dewan mengundi, saya dikejutkan dengan tutur manis seorang petugas spr seorang wanita tidak cun dan mengatakan nama saya tidak ada dalam daftar pemilih dewan undangan negeri (dun) bukit selambau.

hek elehhh, bengang tolll...

namun, aku cuba berwajah selamba sambil berfikir sebanyak lima belas jenak bagi mencari satu penyelesaian atau ketetapan yang tepat.

laaaa.... aku bukan pengundi bukit selambau!


aku pengundi nurul izzah !!!

4 comments:

  1. kau masmih da gigi lagi ker nak gosok hehehehe
    next time balik kampung sendiri bila nak mengundi

    ReplyDelete
  2. 0o0o. gosok gigi, minum kopi dulu. pastu baru mandi eh?

    ReplyDelete
  3. salam...terima kasih ziarah panggung saya'

    ReplyDelete