Sunday, August 30, 2009

lembu tak bijak, melayu memang bodoh.

saya memang sedari dahulu tahu yang ramai orang melayu-Islam bodoh dan bangang lagi bengap.

orang melayu-Islam ramai yang mudah dibuai emosi tak tentu hala. mudah marah-marah bila kepentingan bangsa dicuit walaupun sebenarnya mereka tak pernah tahu siapa sang sapurba, siapa tun sri lanang.

orang melayu-Islam memang mudah dibakar emosinya apabila kesucian agama dipersoal walaupun solat jumaat setahun sekali pun susah, solat fardu jangan cerita la. biasanya, mereka lebih sudu dari kuah berbanding orang agama sendiri - yang sesekali tergelincir juga dalam jerangkap assabiyah.

sebab itu saya kata bangsa saya ini, bodoh lagi celaka.

huhh, tak kira berapa celaka pun kamu, berapa lakhanat pun kamu, suka hatilah. tapi, belajar-belajar menghormati pihak lain yang berbeza bangsa, agama mahupun hobi ataupun saiz anu sendiri.

(iklan perpaduan: kata kawan kepada kawan saya, james namanya - perpaduan paling utuh antara semua bangsa di malaysia hanya apabila bersenggama dengan pelacur. tak kira apa bangsa pelanggan, apa bangsa pelacur, janji sedap. tibai sajalah...)

ohh, anggap sajalah saya salah, mencarut dan melucah di ramadan yang mulia ini. maka, mudahlah kamu melabelkan saya sebagai pengkhianat bangsa dan agama kerana kamu memang ditakdir bakal ahli syurga - mengikuti penilaian kamu sendiri.

saya bukan, juga hasil penilaian kamu yang bijak dalam bangang lagi lakhanat.

berbeza dengan saya; syurga, neraka saya hanya ditentukan-Nya. bukan kamu, dan kamu, dan kamu, dan kamu, dan kamu, dan kamu, dan kamu, dan kamu, dan kamu!!!!

dan apabila pihak lain itu mula membalas ketidakhormatan kamu kepada agama mereka, dan melakukan sesuatu yang mungkin mencela agama kita, kamu naik berang. dan dengan lantang sanggup melanggar pantang segala pantang.

mulalah sibuk mengasah parang, kononnya mahu mati syahid demi bangsa dan agama tercinta.

sedangkan, tadinya kamu baru saja mengasah anu; kamu baru saja merampas dara anak melayu-Islam dengan kahak pujukan paling manis (dan masin?)

sudah!

saya malas melayan amarah di ramadan ini. nanti jadi seperti kamu pula. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu. dan kamu........

(sumber: www.jebatsari.wordpress.com)

1 comment:

  1. memang lembu tu tak pandai tapi boleh di buat korban...sama ngan melayu yang bodoh sebab tu selalu terkorban

    ReplyDelete